dimarts, 25 de març del 2008

Sorra, rosa, roja


(Deixa’m beure’t, aigua clara,
deixa’m olorar taronja i rosa,
lliura’m espines i esquinça’m les ganes,
apaga’m la set, amb sorra roja)




Aquest camí creua el desert
del cel glaçat d’aquesta nit,
del meu indret salten espurnes,
silenci i gessamins;

la teva pell és un oasi,
la teva rosa un glop vi
els teus malucs son pa i catarsi,
el teu inici és la meva fi;


(El vent s’emporta el meu desfici
l’arena enterra el meu instint,
el cor batega sota la lluna,
gelades nits d’intens desig)



I cada tacte és el Plaer,
i cada líquid un onatge,
els mars llunyans trenquen aquí,
a la sorra de la teva platja.


(I entre esquerdes neix la rosa,
que m’inunda d’aures l’esperit,
cus-me la pell de punxes i àcid,
abans que passi aquesta nit)



Aquest camí em creua la pell,
ressec i esquiu el meu anhel,
els teus petons seran la rosa
que creix enmig del meu desert

Sergi Yagüe